Namman muay olaj

Bemelegítés futás előtt, edzés előtt

Edzeni jó. Bármilyen típusú testmozgást is válasszunk magunknak, abban biztosak lehetünk, hogy szervezetünk pozitívan fog reagálni rá. Megnő az állóképességünk, energikusabbak leszünk, fejlődik a szervezet ellenálló képessége a betegségekkel szemben.

 

Szerencsére egyre nagyobb hangsúlyt fektetünk az egészségesebb életmódra, aminek az egyik alappillére a testmozgás. Heti két alkalom már elegendő arra, hogy egészségi állapotunkat szinten tartsuk. Ahhoz viszont, hogy edzés pozitív hatást váltson ki, megfelelő alapokkal kell rendelkezni. Kezdőként de még haladóként is követhetünk el hibákat, ami sérüléshez is vezethet.

 

A bemelegítés és edzés mindig együtt jár.

 

A bemelegítés edzés előtt pont olyan fontos szerepet játszik mint maga az edzés. Bármilyen típusú mozgásformát is válasszunk ezt a lépést ne hagyjuk ki. A bemelegítés célja ugyanis a megelőzés. Ezzel készítjük fel a szervezetünket a nagyobb terhelés elviselésére, mind fizikailag, mind mentálisan. Ha kellőképpen átmozgatjuk az ízületeket kisebb az esély rá, hogy sérülést szerezzünk.

 

Azonban mégis előfordulhat izületi bántalom, izomfájdalom, aminek több oka is lehet. Nem megfelelően lett alkalmazva a bemelegítés, vagy nem szántunk elég időt magára a bemelegítésre. Van ugyanis egy általános bemelegítés amit súlyzós-, keringésfokozó vagy saját testsúlyos edzés előtt is lehet alkalmazni.

 

Hogyan épül fel és milyen hatással van a bemelegítés a szervezetünkre?

 

Az edzés előtti bemelegítő gyakorlatok segítenek nekünk, hogy a szervezet sokoldalú előkészítése, átmozgatása megtörténjen. Fokozatosan átmozgatjuk a test valamennyi izomcsoportját. Az edzés előtti gyakorlatok garantálják a fokozódó szívműködést és szaporább légzést. Ennek következtében gyorsul a vérkeringés, kitágulnak a hajszálerek, aminek köszönhetően több vér áramlik az izmokba így az szó szerint bemelegszik.  

 

A bemelegítés idejét nem spórolhatjuk meg

 

A Metzing féle bemelegítés hat szakaszból áll és nagyjából 15-30 percet vesz igénybe. Ez az idő soknak tűnik, de összetett gyakorlatok végzésével, (amivel egyszerre több izmot-izomcsoportot megdolgoztatunk) 10-15 perc alatt már kellően átmozgatjuk magunkat. Az edzés előtti bemelegítő gyakorlatok nem csak a szalagok nyújtásáért felelnek, hanem az ízületi nedv bemelegedéséért is. A porcfelszínek súrlódásmentes mozgásához elengedhetetlen.

 

Mit tehetünk, ha kevés időnk van felkészülni?

 

Mindig legyen nálunk sportolóknak kifejlesztett bemelegítő krém, olaj. Az ilyen típusú kenőcsökre igen nagy a kereslet, nem csak kezdők, haladó sportolók is használják jótékony hatása miatt. Fontos kiemelni, hogy gyártónként az összetétel eltérő lehet, ezért mindig nézzük meg mit tartalmaz a bemelegítő krém, elkerülve az allergiás reakciót.

 

Bemelegítő krém használata

A sportkrémek, mint a Namman Muay krém is, gyakori hozzávalója a WinterGreen növény. Igen magas arányban tartalmaz illóolajat melyet igen régóta használnak gyógyászati célokra. Az ilyen típusú készítmények gyorsan felszívódnak a bőrön keresztül. Enyhe vérbőséget okoznak, így melegséget az adott területen. Magas illóolaj tartalmának köszönhetően segíti a bőr és az izmok vérellátását, bemelegíti az adott területet.

 

MUAY krém és masszázsolaj, ami már bizonyított

A Namman Muay krém, jótékony hatással van, izom-,ín-, és izületi fájdalmakra, ennek köszönhetően a test bármely pontján, mozgásszervi megbetegedések okozta fájdalmak mérséklésére ajánlott. Sportolás előtt vagy után is alkalmazható, alaposan masszírozzuk be a bőrbe, hogy gyógynövényi összetevők kifejthessék jótékony hatását.